- Pr-konstens väg från piss till parfym, DN.se
Det är inte ofta essäerna i DN är superroliga, men den här tyckte jag var både läsvärd och intressant. Den handlar om vägen mellan dadaisten Marcel Duchamp, via Salvador Dali till Andy Warhol ur ett PR-perspektiv. Riktigt ballt. - Anna Odell: ”Jag tror att jag på bron hittade tillbaka”, DN.se
Anna Odell skriver om sitt arbete och sina tankar kring hennes konstprojekt som upprörde så många. Och som väntat är det genomtänkt. - Samåkning.se
När jag letade reskamrater till bokmässeutflykten tänkte jag att det vore jättesmart med en sida där man kunde lägga upp sin resa och erbjuda folk att åka med och dela på soppan. Givetvis fanns det redan. - De är de sista som får konstnärslön, SvD
Nå, här är väl slutgiltiga beviset på hur mycket konstnärerna är värda för alliansen… - Anna Anka är skärptare än vi, DN.se
Jonas Thente säger som jag alltid sagt om merparten av dagens tv-program: ”Ni vill ha freakshow, ni får freakshow.” - How to tell which Star Wars film you’re watching if you’ve NEVER seen a Star Wars Film
Här kommer ett flödesschema för er som råkat zappa till en Star Wars-film utan att veta något om Star Wars och undrar vilken film det är ni ser. Rätt skoj, faktiskt. - Stefan Jonsson: Fel elit lägger livet till rätta, DN.se
Stefan Jonsson analyserar Göran Hägglunds märkliga utspel klockrent. Problemet är inte att det är, som Hägglund påstår, en elit, utan att det är en vänsterelit som sätter dagordningen. - Niklas Wahllöf: Konspiratoriskt. Här är teorin bakom ”Kändisdjungeln”., DN.se
Och Niklas Wahllöf levererar en ny fantastisk tv-krönika, den här gången om det obegripliga och bortomvärldsligt dåliga Kändisdjungeln som TV4 satsar stort på. - Ariston made The BEST AD in the world!, YouTube
Tvättmaskinstillverkarna Ariston har lyckats göra en reklam för något så gråtrist och osexigt som en tvättmaskin och få det att bli otroligt vackert och nästan sensuellt. Helt otrolig reklam. - ”Jag vill varken vara vän med en etta eller en nolla”, Folkbladet
Lillasystern har fått sin första krönika publicerad och även om jag inte håller med henne så är det en intressant tankegång som kanske främst är nyttig för målgruppen den är skriven för – yngre tonåringar (tror jag). - Att sätta punkt och ge livet ny mening, SvD
Daniel Sjölin avslutar sitt författarskap och försöker i en trevlig intervju berätta varför. Han ger dessutom en ny bild av Världens sista roman vilket gör att jag nog måste läsa om den.